- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Terwijl de wereld zich probeert te wapenen tegen het coronavirus en de ondernemers er het beste van proberen te maken, wordt er druk verder gespeculeerd op de beurzen. Na een week van gestage stijgingen stortte het aandeel van Colruyt gisterenavond in. Dat lijkt het gevolg te zijn van aandeelhouders die probeerden om meer winst te maken.
“Colruyt stort in na een reeks spectaculaire winsten” was de krantenkop gisterenavond op de nieuwssite Business AM. En het klopt dat bij het het sluiten van de beurs op donderdagavond het aandeel van Colruyt met 14,2% gezakt is. Al mag er geen twijfel bestaan over de kracht van de retailer: hetzelfde aandeel was de dag ervoor immers met 20% gestegen, en over een gemiddelde van 5 dagen was het aandeel zelfs toegenomen met 24,5%. Het aandeel van Colruyt heeft dus goed stand gehouden in een BEL20-index die in vrije val was. En dat mag niet verbazen: de supermarktketen wist deze week een recordverkoop te behalen, wat waarschijnlijk weerspiegeld zal worden in zijn jaarresultaat. Ter herinnering, het boekjaar van de groep eindigt in de eerste helft van het jaar. De schommelingen van gisteren zijn dus eerder het resultaat van aandeelhouders die nog snel hoopten om meer winst te maken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?