- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Fastfoodgroep Quick Service Restaurant Platform (QSRP) brengt een nieuw Belgisch merk op de markt: Chick & Cheez, een restaurantketen met een aanbod van gepaneerde en krokante kip. Vandaag opende het eerste restaurant van Chick & Cheez de deuren in Luik.
Fastfoodrestaurantuitbaters QSRP voegt met Chick & Cheez een nieuwe fastfoodketen toe aan zijn lijst. Naast Burger King, Quick en O’Tacos vallen ook Nordsee en Go! Fish onder de Europese groep, allemaal samen goed voor een omzet van ongeveer 1 miljard euro. Tegen 2024 wil Chick & Cheez 38 restaurants openen in België. Dat zou zo’n 400 jobs in totaal creëren. “De gezondheidscrisis heeft een sterke impact gehad op de horeca, maar heeft ook nieuwe kansen gecreëerd, met name in de verkoop van afhaalmaaltijden (bezorgen)” aldus Pieter Daems, algemeen directeur van Chick & Cheez en van O’Tacos BeNeLux. “We zijn ervan overtuigd dat we met Chick & Cheez snel een aanzienlijk marktaandeel kunnen veroveren in dit fastfoodsegment.” QSRP heeft de ambitie om de Europese leider in fastfood te worden en zet met de start van Chick & Cheez al een stap in de goede richting.
Momenteel is de groep in zeven verschillende landen actief, waaronder Duitsland, Frankrijk en Italië, en bezit QSRP zo’n 1.000 restaurants, goed voor ongeveer 6.000 werknemers. Maar niet alleen in Europa wil de groep uitbreiden, ook in België gaat het snel. Gisteren opende Burger King een nieuwe vestging in Ninove, zijn eerste restaurant in de Denderstreek. Jaarlijks komen er een tiental vestigingen bij en concurrent McDonald’s speelt daar graag op in. Vorige week lanceerde de fastfoodketen een nieuw restaurant in Hasselt en in Leuven komt er een tweede vestiging van McDonald’s bij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?