- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Cora Rocourt-vestiging in Luik opende afgelopen weekend een gloednieuwe shop in the shop in samenwerking met Cash Converters, wereldleider op vlak van tweedehandsproducten.
Met deze shop in the shop, die zich uitstrekt over 78m², krijgen klanten de mogelijkheid om artikelen die ze niet meer gebruiken door te verkopen of om tweedehandsproducten te kopen die een jaar garantie hebben. Volgens Cora zorgt dit partnerschap voor een win-winsituatie. Cash Converters is marktleider op de tweedehandsmarkt met wereldwijd 700 verkooppunten, waarvan 34 in België, en biedt in deze nieuwe winkel zijn knowhow over producten zoals smartphones, computers, doe-het-zelfartikelen en zelfs muziekinstrumenten. “Voor ons merk zal deze samenwerking natuurlijk helpen om onze zichtbaarheid en bekendheid te vergroten en ons netwerk verder uit te breiden", vertelt Kevin Kaeses, general manager van Cash Converters.
Naast de tweedehandsproducten kunnen klanten in de shop in the shop ook cash betalen of met aankoopbonnen van Cora, die hen 10% meer waarde opleveren. "Door de toegang tot de tweedehandsmarkt te vergemakkelijken, bieden we onze klanten een meer verantwoorde manier van consumeren", verklaart Gilbert Debes, directeur van Cora Rocourt. "2020 was voor veel van onze klanten een complex jaar. Het was daarom bijzonder belangrijk voor ons om hun koopkracht te kunnen ondersteunen." Voorlopig gaat het nog om een proefproject. Als het concept aanslaat, zal het worden uitgerold in de vijf andere Cora-winkels in België (Anderlecht, Woluwe, Hornu, La Louvière en Châtelineau).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?