iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Cora introduceert in haar 7 Belgische hypermarkten zelfscankassa’s. Klanten kunnen zo voortaan gebruik maken van drie soorten (bemande en onbemande) systemen.
Cora is begonnen met het invoeren van een self-checkoutsysteem in zijn 7 Belgische hypermarkten. Vijf winkels zijn intussen al uitgerust met het nieuwe systeem, de winkels in La Louvière en Châtelineau volgen. Elke winkel krijgt zo 10 klassieke kassa’s, met 10 medewerkers, met daarnaast de nieuwe zelfscankassa’s die opgevolgd worden door 2 of 3 medewerkers. “Cora wilde zijn verouderde kassasystemen moderniseren om ze aan te passen aan nieuwe technische normen en aan veranderingen in de klantervaring in de winkel”, zegt Patricia Cols, externe communicatieverantwoordelijke voor Cora. “Door drie soorten kassa’s aan te bieden – traditionele kassa’s, zelfscan en scanners – speelt Cora in op klanten met verschillende profielen en behoeften. Er is geen wens om over te stappen op 100% zelfscanning. Integendeel, het is belangrijk voor de keten om de relatie tussen medewerkers en klanten in stand te houden, met name door het gebruik van traditionele kassa's.” Het is nog te vroeg om te zeggen in hoeverre klanten tevreden zijn over het nieuwe systeem, zegt Cora, al meet de keten wel elke week de klantentevredenheid. Bij winkels waar het al langer bestaat, nam de tevredenheid van de klanten toe, aldus de hypermarktketen, onderdeel van de groep louis delhaize.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?