- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zalando breidt haar online cosmeticagamma uit naar 5 nieuwe markten: België, Frankrijk, Italië, Denemarken en Zweden. Binnen twee weken kunnen consumenten in ons land kiezen uit 6.000 beautyproducten van 200 verschillende merken, zowel voor mannen als voor vrouwen. Nieuwe fysieke Beauty Station-winkels komen er echter niet.
Zalando heeft grootse plannen: zo wil het haar online cosmeticagamma uitbreiden naar 5 nieuwe markten, waaronder ons land. Ter herinnering, vorig jaar in maart startte het fashionbedrijf met de verkoop van vrouwen cosmetica, waaronder make-up, huid- en haarverzorgingsproducten, parfum en accessoires, waarna in oktober ook een gamma voor mannen volgde. In totaal gaat het om zo’n 250 merken waaronder MAC, L’Oréal, maybelline en Estée Lauder, goed voor in totaal 10.000 producten. Tot nu toe waren de cosmeticaproducten enkel verkrijgbaar in Duitsland, Polen en Oostenrijk, maar daar komt nu verandering in. De producten zullen binnenkort namelijk ook te koop zijn in Zweden, Denemarken, België, Italië en Frankrijk.
Concreet is de online cosmetica van Zalando, zowel voor mannen als vrouwen, al vanaf vandaag verkrijgbaar in Zweden en Denemarken. Daarbij kunnen klanten kiezen uit 6.400 producten van 200 merken. Over twee weken (week 12) zijn België en Frankrijk aan de beurt. Bij ons zullen in totaal zo’n 6.000 referenties beschikbaar zijn van 200 merken. Over iets meer dan een maand (week 15) wordt de service uiteindelijk ook uitgerold in Italië, dat eveneens uit 6.000 producten van 200 merken kan kiezen.
Dat Zalando haar online cosmeticagamma uitrolt naar nieuwe markten, wil echter niet zeggen dat het ook van plan is om ook meer fysieke cosmeticawinkels te openen. Momenteel heeft het e-commercebedrijf één fysiek Beauty Station in Berlijn en daar zal het ook bij blijven. “We hebben momenteel geen plannen om nieuwe Beauty Station-winkels te openen in de toekomst”, vertelt Kenneth Melchior, Director Northern Europe aan Gondola.
Naast de expansie naar 5 nieuwe markten, voegt Zalando trouwens ook nog 8 prestigieuze merken van The Estée Lauder Companies toe aan zijn Duitse beautygamma.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?