- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds een jaar wordt de foodretail door het grote publiek beschouwd als een veilige haven, een zekerheid die contrasteert met de moeilijke situatie van andere sectoren zoals de horeca of evenementen. Die nieuwe situatie heeft impact op het aantal mensen dat zich geroepen voelt om franchisenemer te worden.
Door de band genomen is de kandidaat-franchisenemer een man tussen 40 en 50 jaar oud die zich, dankzij een eerste carrière en een zekere financiële zekerheid, lanceert in het beheren van een supermarkt. Natuurlijk zijn er ook andere profielen, zeker vandaag, in 2021. Sinds een jaar is er hernieuwde belangstelling in de sector van de foodretail, omdat die ontsnapte aan sluiting, maar ook omdat die blijk gaf van een zekere robuustheid, doordat er goede resultaten neergezet werden. Vraag is: heeft dat alles ervoor gezorgd dat meer mensen interesse toonden om franchisenemer te worden van een supermarkt? “Samen met de gezondheidscrisis zien we een groeiend succes van franchisesamenwerkingen in de voedingsretail”, zegt Siryn Stambouli, woordvoerder van Carrefour, dat 703 franchisewinkels telt. “Een partnerschap met een gereputeerde franchisehouder starten, heeft meer dan ooit goeie toekomstperspectieven.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?