Partner content De Becom Summit serveert je een buffet vol e-commerce kennis, inspiratie en best practices
Becom
Honger naar kennis, inspiratie of praktische voorbeelden om je online business naar een hoger niveau te tillen? De Becom Summit serveert je op 18 juni een uitgebreid buffet gevuld met e-commerce keynotes, talks, speed-dating sessies en demo-booths.
Alle thema’s komen aan bod: duurzaamheid, marktplaatsen, innovatie, marketing, de laatste nieuwe research en wetgeving, export en andere manieren om verder te groeien.
Na de fusie tussen SafeShops.be en BeCommerce komt de vernieuwde Belgische e-business federatie Becom met het grootste e-commerce event in België: de Becom Summit. Op 18 juni brengen we alle spelers van de Belgische digitale economie samen: industrieleiders, innovators, leveranciers van digitale oplossingen, logistieke spelers en digitale handelaars verleggen die dag de grenzen van e-commerce met hun blik op de toekomst.
Je gaat naar huis met een hoofd vol ideeën voor de volgende stap in jouw digitaal succesverhaal en vooral: om jouw webshop weerbaar en klaar te maken voor de toekomst.
Boek hier je tickets.
De impact van Chinese spelers Temu & SHEIN en het voordeel van de community in een wereld vol AI
Opening keynote Ed Sander neemt ons mee in de wereld van Temu en SHEIN, de impact die ze hebben op onze Westerse e-commercemarkt en waarom we ze best nauw in de gaten houden.
Ed staat bekend als dé expert op het gebied van digitale technologie in China. Hij is mede-oprichter van ChinaTalk, een dienstverlener gespecialiseerd in kennisoverdracht over China. Hij becommentarieert als digitaal China-tech analist, onafhankelijk auteur, studiereisleider en veelgevraagd spreker de ontwikkelingen in China.
Op de Becom Summit zal hij zijn licht werpen op de platformen Temu en SHEIN, waarom ze zo actief zijn in Europa, wie er achter zit, wat hun businessmodellen zijn, welke innovaties ze gebruiken, hoe ze groeien en waarom ze een bedreiging kunnen zijn voor onze markt.
Dado Van Peteghem sluit de dag af met een inspirerende talk over het voordeel van de community in een wereld vol AI. Want door de behoeften en wensen van de gemeenschap voorop te stellen, kan je als bedrijf meer engagement en loyaliteit stimuleren, wat op zijn beurt leidt tot duurzame groei op lange termijn.
Dado duikt met ons in een paar succesvolle communities, zodat jij de inspiratie kan vinden om je eigen sterke en levendige gemeenschap te bouwen.
Ontdek hier de keynotes en sprekers.
Stel zelf je dagmenu samen
Tussen de keynotes in kan je kiezen uit 25 sessies verdeeld over 5 verschillende tracks: Logistics, Export, Marketing, Innovation en Different ways to grow. Je kan zo’n track volgen, of je eigen programma samenstellen en helemaal op maat je sessies kiezen.
Neem dat je graag je licht opsteekt over duurzaamheid in e-commerce. Dan kan je in de voormiddag starten met Katrien Spilliaert, Business Expert for Sustainable Solutions bij bpost die je tips geeft over hoe je de sustainability uitdagingen van e-commerce klanten kan aanpakken. In de namiddag kan je luisteren naar de paneldiscussie over retours met Simon Gryspeert, Lead Entrepreneurship & Innovation bij Flanders DC, Alexandra Bor, Head of e-Commerce and Omnichannel bij Lola Liza en Sven Dhollander, Business development manager e-commerce & marketplaces bij E5.be. Die debatteren of het mogelijk is om de hoge return rates in fashion te doen dalen, zonder impact op je verkoop. Of ontdek hoe Wondr op 3 jaar tijd een sustainable lovebrand werd. En pik dan ook zeker de sessie mee over de Packaging and Packaging Waste Regulation met PwC Belgium.
De logistic track neemt je niet alleen mee in de duurzaamheidsuitdagingen voor e-commerce en de nieuwe Europese verpakkingswet, je leert ook hoe je van iedere levering een speciaal moment kan maken en hoe je de logistieke puzzel legt als je breekbare goederen wil verzenden.
Ga je voor de export track, dan ontdek je hoe je een omnichannel speler in een wereldwijde service-gedreven sector wordt, wat de BTW one-stop-shop regulation inhoudt en wat het voor jouw exportverhaal betekent, hoe de Belgische scale-up Kaai Bags winstgevende groei realiseert in de internationale markt en hoe Loop Earplugs er in slaagt om wereldwijd succesvol uit te breiden.
Wil je liever weten of marktplaatsen de moeite waard zijn en hoe je dan de juiste kiest, hoe je consumenten kan tracken met minder data en hoe je prijsverminderingen best aankondigt in een campagne? Volg dan zeker de marketing track. Je ontdekt er ook nog hoe Ikea woorden in daden omzet wat betreft duurzaamheid.
Of duik in de wereld van AI, slimme QR-codes en social commerce: in de innovation track krijg je inzichten en praktijkvoorbeelden van Carrefour, TikTok en Delaware. Hot stuff verzekerd, maar ook de regelgeving van de AI Act ontbreekt niet. Kwestie van het hele plaatje te zien.
Ben je vooral op zoek naar hoe je je zaak verder uitbreidt, dan is de track Different ways to grow zeker een optie. Je ontdekt er hoe een 135 jaar oud bedrijf als Lecot succesvol kon transformeren terwijl de deuren van de winkels open bleven, wat outsourcing voor jou kan betekenen en de Belgian Online Shopping Survey leert je alles wat je moet weten over online shoppers in 2024.
Op date tijdens de lunch
Maak van je lunch een interessante date. Je kan op speed-date met een expert in bijvoorbeeld logistiek, online betalingen, marketing… Je krijgt dan een 9-tal minuten een 1-op-1 gesprek met een (potentiële) partner in crime. Je hebt een uur de tijd en kan dus maximaal 6 dates versieren. Swipe en kies in de Becom Summit App! Alles over de speeddates vind je hier.
Demo booths: bijgerechtjes vol inspiratie
Neem tijdens de pauzes of de receptie een kijkje bij de demo booths. Je ontdekt er een aantal oplossingen en tools die je helpen verder groeien!
Je gaat naar huis met een hoofd vol ideeën voor de volgende stap in jouw digitaal succesverhaal en vooral: om jouw webshop weerbaar en klaar te maken voor de toekomst.