Istock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Istock
Bijna een jaar na het begin van de gezondheidscrisis heeft de categorie snoep het nog steeds moeilijk om zich te herstellen. Tussen november 2019 en november 2020 daalde het verkoopvolume volgens Nielsen met 1,9%, maar stabiliseerde de categorie in waarde (0,0%) dankzij een prijsstijging (+2,0%). In vergelijking met de algemene stijging van andere categorieën in de retail, ziet het er somber uit voor snoep.
Impulsproducten zoals kauwgom en verfrissende snoepjes, die het elk jaar goed doen, registreerden in oktober vorig jaar veel minder trafiek aan de kassa en dat geldt al dan in normale tijden. Die daling was vooral te wijten aan de hygiënemaatregelen die werden ingevoerd door het coronavirus. Volgens cijfers van Nielsen, die eind november eindigden, is de situatie nog niet hersteld: het verkoopvolume van de hele categorie snoep daalde met 1,9%, al was er wel een stabilisatie in waarde (0,0%) dankzij een prijsstijging (+ 2,0%). Kauwgom, een van de belangrijkste segmenten in de categorie, steeg met 6,3% in waarde.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?