- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Muntcentrum, in het hart van Brussel, herrijst uit zijn as. Vanaf de tweede helft van oktober ontvangt het nieuwe handelszaken, waaronder Decathlon en Uniqlo.
Na een grondige renovatie die twee jaar in beslag nam, zal The Mint, een project van eigenaar en beheerder AG Real Estate, binnenkort weer de deuren openen. Op dit moment hebben al 97% van de winkelruimtes een huurder gevonden. In totaal is er op drie verdiepingen een winkelruimte van 15.000 vierkante meter. AG Real Estate heeft vandaag aangekondigd welke grote merken in het centrum onderdak zullen krijgen. “The Mint zal een zeer positieve impact hebben op de aantrekkingskracht van het winkelaanbod van het stadscentrum. Het toont ook aan dat de topketens nog steeds aangetrokken worden door een premium locatie en een weldoordacht product”, zegt Alexis Spaas, Project Manager Development.
Voor de eerste keer zal het centrum van Brussel op die manier winkels ontvangen als Uniqlo, Kiabi, NYX Cosmetics, Flying Tiger, Ubiway of ook nog Decathlon. “De aanwezigheid van twintig nieuwe winkels in The Mint versterkt het commerciële aanbod van de buurt gevoelig”, aldus AG Real Estate. Ann Schryvers, Senior Letting Manager Retail: “De intrede van Decathlon in het stadscentrum, met een nieuw concept over een oppervlakte van 1600 m2, is een primeur waarop we trots zijn. We zijn zeker dat de klanten dit extra aanbod op het vlak van sport en vrije tijd op prijs zullen stellen.”
Na het succes van de eerste twee Belgische winkels (in Antwerpen en Wijnegem) opent ook de Japanse textielketen Uniqlo een winkel in The Mint. De winkel zal een oppervlakte van 1.500 vierkante meter hebben, verspreid over twee verdiepingen. “We zijn blij om vast te stellen dat Uniqlo en onze LifeWear filosofie in heel goede aarde vallen bij de inwoners van de regio Antwerpen”, zegt Kohsuke Kobayashi, operationeel directeur van Uniqlo België. Een winkel openen in de hoofdstad is voor ons een belangrijke stap. Het is een heel open stad, trots op haar diversiteit. Uniqlo is heel blij dat mensen er zichzelf kunnen zijn. Het unieke karakter van de stad inspireerde ons voor de campagne rond de opening van de winkel: ‘Essentially You’. Zoals gewoonlijk heeft Uniqlo enkele lokale ambassadeurs gekozen. Voor Brussel zijn dat Lefto, Nancy Eissaoui, Carl Anders Sven Hultin (CASH), Anne Zagré en Sophie Lauwers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?