- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize herziet zijn kortingssysteem dat via zijn SuperPlus-getrouwheidskaart wordt toegekend. Klanten zullen vanaf oktober meer moeten kopen om korting te krijgen, terwijl minder producten in promo zullen staan.
Nadat de retailer de prijs van 500 basisproducten had verlaagd in juni naar aanleiding van zijn ‘Kleine Leeuwtjes’-camapgne, heeft Delhaize beslist om het Nutri-Boost-kortingssysteem van zijn SuperPlus-kaart vanaf oktober aan te passen. Het getrouwheidsprogramma van Delhaize, dat twee jaar geleden werd gelanceerd, bood tot nu toe kortingen tot 15% op alle producten met een Nutri-Score A en B. Maar de keten heeft besloten om zijn systeem te "optimaliseren" en te "vereenvoudigen", op basis van feedback van klanten, vertelde woordvoerder Roel Dekelver aan Belga. Concreet zullen klanten die gedurende een maand voor minder dan 99 euro kopen, niet langer van enige korting kunnen profiteren, in tegenstelling tot de vroegere 5% korting op A- en B-artikelen. Zodra deze drempel is overschreden, kunnen de klanten profiteren van een korting van 10%, maar alleen op verse A- en B-producten (brood, zuivelproducten, vlees, groenten en fruit). De korting van 15% voor consumenten die in een maand meer dan 500 euro uitgeven verdwijnt. Toch zijn er ook twee voordelen voor de klant bijgekomen: zo is het niet langer nodig om meer dan 200 euro uit te geven om te kunnen genieten van 10% korting. Daarnaast is de maximumkorting van 30 euro geschrapt. Al moet de klant om die drempel te bereiken in dezelfde maand voor meer dan 300 euro aan verse producten met een Nutri-Score A of B kopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?