- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om haar klanten beter te informeren over de aanwezige suikers in haar producten lanceert Delhaize een suikergids in de ontbijtgranenrayon. Die moet in een oogopslag duidelijk maken hoeveel suikers een product bevat.
Naast de meer zichtbare suikers, zoals bijvoorbeeld suiker in koffie, eten we ook veel onzichtbare suikers. Deze zijn vaak verwerkt in producten zoals ontbijtgranen, sauzen of bereide schotels. Het is daardoor niet altijd duidelijk voor de consument welke producten hoeveel suiker bevatten. Dat terwijl die steeds bewuster omgaat met zijn suikerconsumptie.
Delhaize wil op een transparante manier communiceren hoeveel van die onzichtbare suikers zich in haar ontbijtgranen bevinden. Hiervoor hanteert de supermarktketen sinds kort een suikergids met vier kleuren in de ontbijtgranenrayon.
De suikergids ziet er als een potje suiker uit beschreven met verschillende afmetingen. Het doel ervan is je in een oogopslag en heel nauwkeurig te tonen in welke categorie de ontbijtgranen van Delhaize, die je koopt, vallen: hoog in suikers (>29 gram per 100 gram), middenhoog in suikers (van 17 tot 29 gram per 100 gram) middenlaag in suikers (van 5 tot 17 gram per 100 gram) of laag in suikers (van 0 tot 5 gram per 100 gram).
In het totaal zijn er 32 huismerk ontbijtgranen die een kleurencode infobordje zullen dragen (op het schap) in de afdeling ontbijtgranen van je supermarkt Delhaize.
Het initiatief doet sterk denken aan de Friswijzer, waar zusterketen Albert Heijn vorig jaar mee uitpakte in de frisdrankenrayon. Dat is een systeem waarmee de supermarktketen het aantal calorieën en de hoeveelheid suiker in frisdranken aangeeft in het schap.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?