Delhaize wil dit jaar nog een 30-tal nieuwe winkels openen. Daarbij gaat het vooral om proximiteitswinkels. Steeds meer mensen willen liever boodschappen doen in een winkel bij hun in de buurt, een trend die ook tijdens de coronacrisis bevestigd werd.

Delhaize heeft nog grootse plannen voor dit najaar. Nadat de supermarktketen in de eerste 6 maanden van dit jaar al 23 nieuwe winkels (AD, Proxy, Shop&Go en Fresh Atelier) opende, goed voor in totaal 10.500m2 aan winkeloppervlakte en 181 nieuwe jobs, wil Delhaize ook dit najaar zijn expansiegolf verderzetten. In totaal voorziet de keten een dertigtal winkels. Daarbij gaat het vooral om proximiteitswinkels.


Tijdens de crisis werd immers duidelijk dat klanten liever dicht bij huis shoppen. Een trend die trouwens ook al voor de crisis zichtbaar was, maar nu dus verder bevestigd wordt. “Het grote voordeel van lokale winkels zijn de aangepaste openingsuren, de band met de lokale gemeenschap en natuurlijk ook de proximiteit. Daarnaast voorziet Delhaize ook een lokaal aangepast aanbod in zijn buurtwinkels om tegemoet te komen aan de vraag van de klant”, aldus de retailer.

Naast nieuwe winkels, zullen er ook 4 Delhaize-winkels een make-over krijgen. Eerder dit jaar werden ook al 3 geïntegreerde supermarkten volledig vernieuwd volgens het nieuwe winkelconcept.