Q8
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Q8
De rol van de tankstationshops is aan het veranderen. Waar ze vroeger dienstdeden als ‘on the road’ winkels evolueren ze steeds meer naar convenience stores, waar klanten naast impuls- en directe consumptie ook steeds vaker terechtkunnen voor aankopen voor thuisconsumptie. En dat biedt mogelijkheden voor merken en retailers.
Het tankstation is een belangrijk kanaal voor de consumptie van dranken en voeding buitenshuis. Niet alleen kunnen consumenten er hun auto bijtanken, ze kunnen er ook terecht voor allerlei snacks, dranken en andere producten voor directe consumptie. Bovendien is het een kanaal dat goed presteert, zoals zijn snelle herstel na de coronacrisis bewees. “Het petrolkanaal groeide in 2022 met maar liefst 19% in omzet tegenover 2021”, licht Yannick Vermeulen, category manager off trade bij Jet Import, toe. “Ook als we de omzet vergelijken met die van 2019 zien we nog een groei van 18%. Deze stijging zien we vooral doordat het gemiddeld winkelmandje een waardestijging kende van 36% tegenover 2019.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?