Het allereerste ‘Weekend van de Klant’, dat UNIZO en Comeos afgelopen weekend organiseerden, was een succes. Het evenement lokte veel mensen naar de winkels en er werden meer elektronische betalingen geregistreerd dan bij de vorige edities.

Het Weekend van de Klant was een samensmelting van de Dag van de Klant van Unizo en Sunday Shopday van de handelsfederatie Comeos. Zowat alle steden en gemeenten namen deel aan het weekend en tienduizenden winkels bleven voor de gelegenheid open op zaterdag én zondag. Niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels. 

 

16% meer transacties

Het succes van het weekend blijkt uit de cijfers van Worldline dat de elektronische betalingen verwerkt. Zaterdag waren er ruim 7,5 miljoen transacties. Dat zijn er 16% meer dan bij de vorige editie van Dag van de Klant in 2016.  Zondag waren er om 17u30 al 2,7 miljoen betalingen binnen. Ook dat is een stijging van ruim 15% ten opzichte van de vorige editie van Sunday Shopday.

Dominique Michel, CEO van Comeos is bijzonder tevreden: “De formule van samenwerking tussen de ketens en de zelfstandigen heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat was net het doel van de actie.”

Aan het slot van het weekend maken beide organisaties graag een afspraak voor volgend jaar, op zaterdag en zondag 6 en 7 oktober voor de tweede editie van Het Weekend van de Klant.