Amazon
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon
Amazon België introduceert het programma 'Climate Pledge Friendly' op zijn website. Vanaf vandaag kunnen klanten ervoor kiezen om hun aankopen bewust te doen en in lijn met de duurzame maatregelen die worden benadrukt door de 41 certificeringen die zijn opgenomen in het 'climate pledge friendly'-programma. We spraken met Eva Faict, country manager voor Amazon België, om meer te weten te komen over Amazons engagement voor het klimaat.
Vandaag, wanneer de Belgische winkel van Amazon zijn tweede verjaardag in ons land viert, introduceert de e-commercegigant een gloednieuwe maatregel die de grote uitdaging van e-commerce weerspiegelt: het milieu. Climate Pledge Friendly' is een functie die al op andere markten is geïntroduceerd, met als doel milieuvriendelijke merken te stimuleren en consumenten te sturen in de richting van groenere producten, of het nu gaat om productieprocessen, herkomst of verpakking.
Het is een selectieprogramma dat het klimaatengagement van onze Amazon-winkel respecteert en dezelfde 41 certificeringen in heel Europa omvat, zoals Rainforest Alliance, Fair for Life en Forest Stewardship Council. Natuurlijk werken we samen met de Europese Commissie, die deze 41 certificeringen vooraf individueel heeft erkend. Samen vormen ze ons Climate Pledge Friendly-label.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?