- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse producent van winkelkarretjes Caddie, dat al even in de problemen zit, kan een doorstart maken. Het overnameplan van onder andere voormalig CEO Stéphane Dedieu werd deze week goedgekeurd door de handelsrechtbank van Parijs. Caddie gaat vanaf 1 november verder in afgeslankte vorm, met 128 van de 383 werknemers.
Stéphane Dedieu, die CEO was van Caddie tussen 2009 en 2012, krijgt 65% van het bedrijf in handen. Het Italiaanse Bertoldi, dat Caddie al sinds de jaren ’60 verdeelt, bezit 25%. De overige 10% gaat naar het Duitse Shopbox, dat gespecialiseerd is in het reinigen van winkelkarretjes. Samen mikken de overnemers op een omzet van 17 miljoen euro in 2015. Ter vergelijking: in 2013 bedroeg de omzet van Caddie nog 37 miljoen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?