Hoewel lokale alcoholische dranken erg bekend zijn, geldt dat vaak niet voor Belgische frisdranken. Daaom lanceren drie Belgische frisdrankproducenten Ferm, Ritchie en Simone a Soif! samen Belgian Craft Drinks, een platform waarmee ze lokale frisdranken in de kijker willen zetten.
In 2018 hebben de Belgen met z’n allen jaarlijks meer dan 1422,8 miljoen liter frisdrank gedronken. Dat komt neer op één blikje per persoon per dag. Toch is de frisdrankenmarkt in België volgens Belgian Craft Drinks bijna volledig gemonopoliseerd door de multinationals, zeker in de horeca, op festivals en op andere evenementen, waar de alternatieven van lokale merken nog steeds ondervertegenwoordigd zijn.
Daar willen drie Belgische frisdrankenmerken: Ferm, Ritchie en Simone a Soif!, iets aan doen. Daarom hebben ze beslist om www.BelgianCraftDrinks.be in het leven te roepen: een platform voor wie op zoek is naar kwaliteitsvolle, lokale frisdranken met natuurlijke ingrediënten. De website richt zich onder meer op organisatoren van evenementen, traiteurs, openbare markten, cafés en restaurants. Consumenten vinden op de website ook degustatieboxen: voor 24 euro (+5 euro transportkosten) halen ze een fijne selectie Belgische frisdranken in huis.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?