- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ferrero, de groep achter onder andere Nutella, Kinder Surprise en Tic Tac, heeft de overname afgerond van de Belgische koekjesproducent Delacre. Die krijgt met onmiddellijke ingang een nieuwe manager director, Jérôme Grégoire. Hij komt over van de Ferrero-groep.
Delacre kondigde gisteren aan dat Ferrero de overname heeft afgerond van de N.V Biscuits Delacre en United Biscuits Industries SAS, die bekend zijn van de koekjesmerken Delacre en Délichoc. Dat gebeurde via een privaat bedrijf gelinkt aan de familiale groep.
Ferrero had in juli j.l. aangekondigd dat het een bod had gedaan op de koekjesproducent, sinds 1998 eigendom van United Biscuits, dat zelf in 2014 werd overgenomen door het wereldwijde koekjes- en confiseriebedrijf pladis, een onderdeel van Yildiz. Deze Turkse groep is onder andere ook eigenaar van de Belgische pralineproducent Godiva.
De deal is nu afgerond. Alle productiefaciliteiten worden overgenomen en het management en de werknemers van de bedrijven behouden, zo meldt Delacre. Met deze acquisitie wil de Italiaanse groep zijn intrede doen op de markt van de ‘premium’ koekjes. Ook zou het een opstapje moeten geven naar de Noord-Amerikaanse markt.
Aan het hoofd van Delacre komt nu de Belg Jérôme Grégoire te staan. De nieuwe directeur generaal was tot voor kort country manager voor Griekenland, Cyprus en Malta van Ferrero. Hij werkt al sinds 2003 voor de groep, onder andere als nationaal accountmanager en trade marketing manager voor de Benelux.
Voordat hij voor Ferrero werkte, bekleedde Grégoire functies van financial controller bij GIB/Carrefour en Tesco/kipa
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?