- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Sinds het aantreden van Georges Plassat als CEO van de groep Carrefour, hanteert de retailer een back to basics-strategie. Terwijl zijn voorganger Lars Olofsson vooral op internationale expansie mikte, focust Plassat op een goed resultaat op thuismarkt Frankrijk. Met succes, want daar groeit Carrefour alweer.
"Frankrijk is op de goede weg . Ik ben ervan overtuigd dat we zullen doorgaan op deze trend in de komende jaren . Alle indicatoren zijn positief, ook in termen van ons prijsimago. [ ... ] We zien ook een terugkeer van onze klanten, wat nog steeds met meest tastbare indicator is” zei Georges Plassat tijdens de bekendmaking van de jaarresultaten van Carrefour.
Cijfers over de drive-formule kon Plassat niet geven, maar hij kon wel vertellen dat het jaar goed begonnen was voor de drive, en dat er ondertussen verder gesleuteld wordt aan de formule, bericht Olivier Dauvers op zijn blog.
En in het buitenland ? "Ik zie geen groot potentieel voor de drive buiten Frankrijk”, liet Plassat optekenen. Opmerkelijk, omdat Carrefour afgelopen jaar drive.be lanceerde in ons land. niet ook zien grote mogelijkheden in Frankrijk”. Of Plassat scpetisch is over de slaagkansen van de Belgische drive weten we dus niet, al lijkt het er wel op.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?