- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lang aanschuiven aan de kassa? Als het van Google afhangt, is dat binnenkort verleden tijd. De techgigant lanceert een nieuwe functionaliteit in haar app Google Maps die gaat inschatten hoelang de wachttijd aan de kassa bedraagt in een winkel.
Lang moeten wachten aan de kassa is één van de grootste frustraties van klanten. Daarom zijn retailers constant op zoek naar nieuwe manieren om de wachttijden aan de kassa te verminderen. Een nieuwe manier om lang aanschuiven te vermijden, komt echter niet van een winkelketen, maar van Google.
Het techbedrijf gaf via haar zoekmachine al aan wat het drukste moment is in een winkel, maar nu gaat het bedrijf nog verder. Volgens RetailWire voegt Google deze maand nog een nieuwe functionaliteit toe aan zijn applicatie Google Maps. Op basis van anonieme crowdsourced locatiedata, gaat de app gebruikers laten zien wat de geschatte wachttijd is in een bepaalde supermarkt. Eerder lanceerde Google al een soortgelijke functionaliteit die je een idee geeft hoe lang je op een tafel moet wachten bij een restaurant.
Het is niet de eerste keer dat een internetbedrijf de wachttijden wil aanpakken. Denk maar aan Amazon, dat met Amazon Go zelfs een buurtwinkel zonder kassa uittest. Google lanceert de nieuwe service niet toevallig op 23 november, net op tijd voor de belangrijke Amerikaanse feestdag Thanksgiving.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?