- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De fruit- en groentespecialist Greenyard zal voortaan niet door één maar door twee CEO’s geleid worden. Hein Deprez moet zijn rol als topman van het bedrijf delen met Marc Zwaaneveld, huidig Chief Transformation Officer.
Het zit Greenyard niet mee. Het afgelopen jaar behaalde het bedrijf teleurstellende resultaten en lukte het maar niet om het bedrijf terug op de rails te zetten: het verwachte herstel bleef uit, de winstprognoses werden nog maar eens aangepast en tegenvallende resultaten op de beurs waren opnieuw een zware klap. Daarom heeft het bedrijf besloten om een tandje bij te steken en topman Hein Deprez te laten bijstaan door de nieuwe co-CEO Marc Zwaaneveld. “Volgend op de benoeming van Marc Zwaaneveld tot Chief Transformation Officer midden januari, toont de eerste validatie van het turnaround-programma een aantal belangrijke verbetermogelijkheden die zullen bijdragen aan de resultaten van het volgende boekjaar. Om deze transformatie optimaal te kunnen uitvoeren, heeft de Raad van Bestuur Marc Zwaaneveld benoemd tot co-CEO, samen met Hein Deprez”, verduidelijkt Greenyard.
Hein Deprez zal zich verder concentreren op de uitrol van Greenyards strategische partnermodel met haar retailers. Marc Zwaaneveld zal dan weer een goed omkaderde, efficiënte en naadloze implementatie van het transformatieplan binnen het bedrijf garanderen. Zo kan snel en efficiënt een nieuwe dynamiek aan Greenyard gegeven worden.
“Na een eerste analyse van de verbetermogelijkheden bereidt Greenyard ,samen met een extern adviesbureau, momenteel concrete actieplannen voor. Ondertussen worden de eerste besparingen al gerealiseerd”, besluit het bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?