- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De journalisten van Sudpresse waren geprikkeld door de reclame van Delhaize met de kreet "Maxi volume, Mini prijs" en hebben verschillende producten vergeleken. De bevindingen liggen ver van deze uitspraak af. Hoewel de producten die bij de actie zijn betrokken eraan voldoen, lijken andere er min of meer van af te wijken. Zo blijkt de aankoop van een verpakking met 12 blikjes Coca-Cola bijvoorbeeld duurder uit te vallen dan die van twaalf afzonderlijke blikjes. Hetzelfde geldt voor de petits beurre met chocolade van het gamma 365. Maar dit betreft natuurlijk niet alleen de Delhaize-groep. Dezelfde afwijking is geconstateerd bij Carrefour voor de Mildou-koffie van Douwe Egberts en de deegwaren van Panzani. Bij Colruyt is de navulling van Palmolive handzeep duurder dan de originele flacon. De journalisten ontvingen overigens overal dezelfde verklaring van de distributeurs: het is goed mogelijk dat een prijs wordt verlaagd, zonder dat dit invloed heeft op de prijs van een andere verpakkingswijze.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?