- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nadat hard seltzer, ofwel alcoholhoudend bruiswater, furore maakte in de Verenigde Staten verscheen het deze zomer in de rekken van Belgische supermarkten. Een Waalse start-up brengt dit nieuwe drankje voor het eerst bij ons op de markt. Al zijn ook AB InBev en zelfs Coca-Cola mee aan zet.
Na de boom bij de gearomatiseerde waters kunnen Belgen zich nu laten verleiden door alcoholhoudend bruiswater. Dit quasi onbekende drankje in Europa maakt al twee jaar furore in de Verenigde Staten. Hard seltzer, zoals het genoemd wordt in Amerika, is vergelijkbaar met bruiswater met een fruitsmaak en heeft meestal een alcoholpercentage van 5%. Dit nieuwe glutenvrije en caloriearme drankje waar geen suikers aan werden toegevoegd, buiten diegene van de alcohol zelf, vormt een alternatief voor licht bier en kent een enorm succes bij jonge Amerikanen. Afgelopen juli bracht een Belgische ondernemer voor het eerst twee hard seltzer-merken op de Belgische markt. “Ik ontdekte dit alcoholhoudende bruiswater tijdens een reis in de Verenigde Staten”, vertelt Philippe Bonsang, oprichter van de merken Hïvy en Nysa. “De smaak van de drankjes viel met niks te vergelijken dat ik al kende.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?