- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De halfjaaromzet van Heineken was dit jaar beter dan verwacht. Terwijl andere bierproducenten, zoals onder andere AB InBev, hun Europese biervolumes zagen kelderen, bleef de verkoop van Heineken stabiel. De halfjaaromzet van de derde grootste bierbrouwer ter wereld bedroeg maar liefst 9,9 miljard euro, met een toename van 6,7 procent.
Terwijl zijn grootste concurrenten de stagnerende Europese biermarkt achter zich laten om te focussen op groeimarkten, slaagt Heineken erin om uitgerekend daar te groeien. Heineken doet dit door steeds nieuwe, innoverende producten op de markt te brengen. De biergigant bracht niet alleen het populaire Radler op de markt, een mengeling van bier en fruitsap, maar ook de thuistap The Sub is ondertussen al in vier landen verkrijgbaar: Italië, Frankrijk, Nederland en Spanje. Op de verkoopcijfers van dochterbedrijf Alken-Maes op de Belgische markt wordt niet dieper ingegaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?