- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Maaltijdboxleveranciers zijn een van de grote winnaars van de crisis. HelloFresh, de wereldwijde marktleider op het gebied van maaltijdboxen, verdubbelde zijn omzet in het eerste kwartaal van 2021.
In het eerste kwartaal behaalde de groep, op alle markten samen, een omzet van 1,44 miljard euro, ofwel een stijging van 116,1% bij constante wisselkoersen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Toen bedroeg de omzet nog 699,1 miljoen euro. Ook het aantal actieve klanten is fors gestegen in beide operationele segmenten (het Amerikaanse en het internationale segment) tot 7,3 miljoen, goed voor in totaal 239 miljoen bezorgde maaltijden. In het eerste kwartaal van 2020 had HelloFresh “slechts” 4,18 miljoen actieve klanten. Op basis van de sterke resultaten van het eerste kwartaal van 2021 heeft de onderneming haar omzetprognose voor heel 2021 bij constante wisselkoersen verhoogd van 20% tot 25% naar 35% tot 45%. HelloFresh, dat in 2011 opgericht werd in Duitsland en actief is in een tiental landen, gaf geen cijfers vrij voor de Belgische markt. Al benadrukte het wel dat België de eerste regio was waar klanten naast een avondmaaltijd ook een gloednieuw assortiment van extra premium producten kon bestellen en met hun maaltijdbox kon laten bezorgen. “We boden al extra's zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer. In de loop van 2021 zal dit assortiment meer dan verdubbeld worden", vertelt Pauwel Wiertsema, CEO Benelux bij HelloFresh.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?