- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Maaltijdboxleverancier HelloFresh behaalde recordcijfers in het tweede kwartaal van 2020. Zowel de omzet (+122%) als het aantal bestellingen verdubbelde (103%).
HelloFresh heeft ten volle geprofiteerd van het tweede kwartaal van 2020 dat gekenmerkt werd door de verscherpte veiligheidsmaatregelen als gevolg van de coronacrisis. De groep verdubbelde zijn omzet van 436,7 miljoen euro in het tweede trimester vorig jaar tot 972,1 miljoen euro dit jaar. Goed voor een toename van maar liefst 122% bij constante wisselkoersen. Die sterke omzetgroei laat zich zowel zien in de Verenigde Staten (+110%) als in de rest van de wereld (+138%). Ook steeg het aantal bestellingen met een spectaculaire 103% tot 18,1 miljoen, tegenover 8,93 miljoen in dezelfde periode het jaar voordien. Het actieve klantenbestand steeg met 73,6% tot 4,18 miljoen klanten.
De gecorrigeerde EBITDA voor de groep bereikte een nieuw record van 153,6 miljoen euro. De AEBITDA-marge klomt tot 15,8%, tegenover 4,2% in het tweede trimester van 2019. CEO en medeoprichter van HelloFresh Dominik Richter is meer dan tevreden met deze sterke resultaten die te danken zijn aan de coronacrisis: “We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen in hun weekmenu doordat ze meer tijd thuis doorbrengen.”
De groep maakt ook van de publicaties van de kwartaalcijfers gebruik om nog eens te benadrukken dat het wil uitgroeien tot de eerste klimaatneutrale maaltijdbyoxleverancier ter wereld.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?