Hema
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hema
Hema start met zijn eigen retailmedia en laat merken voortaan adverteren op schermen in de winkels. Het heeft daarvoor 280 Nederlandse filialen voorzien van schermen. Ook niet-leveranciers kunnen adverteren.
Na succesvolle tests met Lipton en Coca-Cola rolt Hema een eigen retailmedianetwerk uit, meldt het bedrijf op zijn corporate website. In 280 winkels in Nederland plaatste het 289 schermen waar merken kunnen op adverteren. Volgens Hema zijn die goed voor een bereik van ruim 500.000 klanten per dag. “Omdat deze schermen zich niet alleen in de winkels, maar ook in de etalages aan de buitenkant van de winkels bevinden, bereiken adverteerders niet alleen de winkelbezoekers, maar ook het publiek in de winkelstraten. Dat maakt het voor veel merken een interessant kanaal”, zegt Hema. Chief customer officer Bas Verheijen: “Retailmedia wordt steeds belangrijker in de marketingmix van merken. Met het grote en diverse winkelpubliek dat wij dagelijks in en rond onze winkels hebben, is het voor ons een logische stap om onze schermen aan te bieden bij adverteerders.” Voorlopig blijft het adverteren wel beperkt tot de fysieke winkels. Er komen echter snel meer schermen bij en volgend jaar krijgen adverteerders meer mogelijkheden. Het is op dit moment niet duidelijk of Hema de schermen ook in zijn Belgische winkels zal plaatsen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?