iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
De Belgische fastfoodspecialist QSRP (Quick, Burger King) heeft onlangs als masterfranchisenemer voor Frankrijk de Amerikaanse donutgigant Dunkin' binnengehaald, zo meldden verschillende Franse media eind vorige week.
Quick Service Restaurant Platform (QSRP), een dochteronderneming van het Belgisch-Zwitserse investeringsfonds Kharis Capital, is eigenaar van de Quick- en Burger King-vestigingen in België en Luxemburg en van de Nordsee-keten in Oostenrijk en Duitsland. Het is sinds 2018 ook meerderheidsaandeelhouder van de Franse keten O'Tacos. In totaal heeft QSRP in een achttal landen ruim 1.200 vestigingen. En binnenkort zullen dat er nog meer worden, na de recente ondertekening door het Belgische bedrijf van de Dunkin' ‘masterfranchise’ voor Frankrijk. De Amerikaanse donutketen, in 2020 overgenomen door Inspire Brands, heeft wereldwijd meer dan 13.000 verkooppunten en bereidt zich nu voor op zijn intrede bij onze zuiderburen. Het merk zal daar rechtstreeks moeten concurreren met ketens als het Belgische Dreams Donuts, het Franse Donuts & Donuts en natuurlijk de grote Amerikaanse rivaal Krispy Kreme Doughnuts, die vorig jaar in december voet op Franse bodem zette. De eerste Franse Dunkin' opent zijn deuren in Parijs, waarna de keten zich geleidelijk over het hele land zal verspreiden. “Vanaf de eerste onderhandelingen waren we verliefd op het merk Dunkin' ... Deze strategische samenwerking betekent een belangrijke mijlpaal voor QSRP en Dunkin', nu we onze krachten bundelen om de Franse consument elke dag lekkere koffie en donuts aan te bieden. We delen ook dezelfde toewijding aan kwaliteit, innovatie en een uitzonderlijke dienstverlening”, aldus Alessandro Preda, CEO van QSRP, op de website France Snacking.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?