- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Als gevolg van de verplichte winkelsluitingen door de coronacrisis, verloor H&M tijdens de maanden maart, april en mei maar liefst 700 miljoen dollar (ongeveer 624 miljoen euro). Dat is het eerste verlies in jaren.
De modesector was een van de grote verliezers van de coronacrisis. Door de verplichte winkelsluitingen boekte H&M voor het eerst in jaren een verlies van 700 miljoen dollar (ongeveer 624 miljoen euro) voor de maanden maart, april en mei. De omzetdaling is echter wel gestabiliseerd van 50% in het vorige kwartaal naar 25% deze maand. Het bedrijf verklaarde ook dat het herstel beter verloopt dan verwacht. Daarnaast zei H&M ook dat het meer winkels zou sluiten: 40 filialen dit jaar. Het grootste probleem op lange termijn is echter de stockbeheer. De voorraden zijn nu goed voor 19,2% van de omzet op jaarbasis, tegenover 18,3% vorig jaar. H&M zei dat het daarom dit kwartaal de promoties zal moeten verhogen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?