De Brusselse start-up Hytchers gaat partnerships aan met bedrijven als JBC en Proximus. Particulieren kunnen via de app boodschappen meenemen en ze afleveren in een afhaalpunt. Een win-winoperatie: pendelaars worden beloond via cadeaubonnen en het initiatief zorgt voor minder CO2-uitstoot.
“Ik denk dat voor een heel deel van de bevolking online shoppen gelijkstaat met het financieren van grote e-commercebedrijven als Amazon. Die reuzen zijn noch ecologisch, noch ethisch. Vandaag willen veel consumenten deelnemen aan zinvolle initiatieven. Volgens mij is het de taak van de merken om te tonen dat ze ook toegewijd zijn en deze waarden delen. Alternatieve methodes aanreiken zal dit deel van de bevolking dan ook helpen overtuigen”, stelt Jonas Douin, medeoprichter van Brusselse start-up Hytchers. Het concept is simpel: automobilisten kunnen carpoolen met pakjes om zo de ecologische impact van leveringen in te perken. Daarbij krijgen ze een vergoeding voor hun afgelegde traject.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?