iStock
iStock
Hoewel Belgen fervente ijsliefhebbers zijn, speelden tegenvallende omzetten en volumes de categorie het afgelopen jaar parten. Welke oorzaken liggen aan de basis? Gondola trok op onderzoek uit.
Met het mooie weer in aantocht is het weer aftellen geblazen naar de start van het nieuwe ijsjesseizoen. Het gaat de categorie echter niet voor de wind. Het afgelopen jaar had de ijsmarkt af te rekenen met tegenvallende resultaten. Volgens cijfers van marktonderzoeksbureau NielsenIQ (MAT P13 2024) daalde de categorie namelijk in waarde (-1,1%) en volume (-1,8%), terwijl de prijzen licht bleven stijgen (+0,7%). Maar hoe kunnen we die mindere cijfers verklaren?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?