Ikea BE
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ikea BE
Ikea België zit vol ambitie. Het wil zijn omzet uit keukenverkoop verdubbelen tegen 2025 (ten opzichte van 2022) en ook zijn keukenafdeling uitbreiden met 50 nieuwe medewerkers, wat neerkomt op 20% meer personeel.
Ikea ziet een groot groeipotentieel in de Belgische keukenmarkt en streeft naar een verdubbeling van de omzet in dit segment tegen 2025 (ten opzichte van 2022). Om dit te bereiken, werft Ikea België 50 nieuwe medewerkers aan in de keukenafdeling. “Sommige functies zijn al ingevuld", zegt Colombine Nicolay, woordvoerster van Ikea België. Het bedrijf introduceert ook een nieuwe afsprakenservice. Voortaan kunnen Belgische klanten kiezen voor een hybride optie van afspraken met keukenspecialisten, online en/of in de winkel, voor advies op maat over ontwerp, indeling en bestelling.
Klanten kunnen hun keuken ook laten opmeten door de technische experts van Ikea, die bij hen thuis komen om advies te geven en te controleren of de lay-out correct is. Het bedrijf heeft de ambitie om deze service aan huis in het hele land aan te bieden. Guy Lemaire, Hoofd Keukenverkoop bij Ikea België, zegt: "Belgen hechten veel belang aan hun keuken en het is een belangrijke aankoop voor hen. Dankzij onze nieuwe collega's en ons hybride dienstenaanbod kunnen we het hele aankoopproces van een keuken uiterst naadloos laten verlopen voor onze klanten."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?