- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
2013 was “een goed jaar” voor Ikea. De Zweedse meubelreus Ikea zag zijn wereldwijde omzet met 3,1% toenemen tot 27,9 miljard euro. Ook de nettowinst steeg 3,1% (3,3 miljard euro).
“In veel landen herstellen de consumentenuitgaven zich. De economische moeilijkheden zijn misschien nog niet voorbij, maar er zijn toch positieve tekenen. Belangrijke consumentenmarkten zoals de VS doen het stilaan beter en in Europa zien we een algemeen beginnend herstel. Zelfs de moeilijkere markten in Zuid-Europa vertonen bemoedigende tekenen van activiteit”, zegt CEO Peter Agnefjäll.
Tegen 2020 wil Ikea zijn omzet verdubbelen tot 50 miljard euro. Het mikt daarbij vooral op opkomende markten zoals China.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?