- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
PLMA, de vereniging van private label-fabrikanten, annuleert de internationale vakbeurs die op 14 en 15 december zou plaatsvinden in Amsterdam. Het is één van de eerste grote evenementen in de sector die sneuvelt door de vierde golf van de pandemie.
Op 14 en 15 december had in het Amsterdamse congrescentrum RAI de ‘World of Private Label’ moeten plaatsvinden, een internationale vakbeurs waarop fabrikanten van private label zich presenteren. De beurs is een belangrijk evenement in de retail- en voedingssector die telkens duizenden mensen lokt, maar de organisatoren zien zich genoodzaakt het te annuleren als gevolg van de vierde golf van de pandemie die volop aan het woeden is in onder meer Nederland. Vorig jaar werd dezelfde beslissing genomen. PLMA, de organisatie achter de vakbeurs, beklemtoont dat het zijn leden, retailers en andere organisaties uit de private labelindustrie volgend jaar opnieuw de kans zal geven om te netwerken en zaken te doen. Er zal in maart een virtueel evenement georganiseerd worden onder de naam PLMA Global en er zal een ‘live’ evenement plaats vinden op 31 mei en 1 juni in Amsterdam. De annulatie is mogelijk een voorbode van nog meer evenementen die niet zullen doorgaan zoals gepland. In Nederland wordt nagedacht over een lockdown om de stijgende coronacijfers in te dijken, in België komt het overlegcomité woensdag vervroegd bij elkaar om te beslissen over maatregelen. Waarschijnlijk komen daarbij ook grote indoorevenementen in het vizier.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?