JBC
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
JBC
Kledingketen JBC opent in Olen een winkel met ingezamelde baby- en kinderkledij van eigen merken. De retailer wil haar tweedehandsaanbod gestaag uitbouwen.
Volgende vrijdag opent JBC in Olen, op de plaats waar vroeger een filiaal van Big Bazar was, een boetiek met alleen maar tweedehandskledij voor baby’s en kinderen van eigen merken (JBC, CKS en fred+ginger). Het aanbod bestaat uit kleding die klanten eerder binnenbrachten op de ‘Bring Back Tweedehands-kleding’-momenten, die aan een “marktconforme prijs” aan de man gebracht wordt. Met de winkel in Olen wil de modeketen naar eigen zeggen gestaag zijn tweedehandsaanbod uitbouwen. Vorig jaar opende de keten al een tweedehandshoek in al zijn filialen. “Al meer dan twintig jaar streven we bij JBC, stap voor stap, naar een meer duurzame onderneming. De kwaliteit van de kledij die we aanbieden laat ons toe onze klanten te stimuleren de kledij door te geven”, aldus CEO Bart Claes. JBC noemt zichzelf ook de eerste retailer in ons land die een eigen tweedehandswinkel opent. De nieuwe winkel is (behalve in de paasvakantie) wel niet elke dag open: na de paasvakantie is de boetiek toegankelijk op woensdag, vrijdag en zaterdag. In de modesector is er groeiende aandacht voor tweedehandskledij. Zara opende in december vorig jaar nog maar een tweedehandsdienst in ons land. Vreemd is de interesse niet. De tweedehandsmarkt (niet alleen voor textiel en mode) groeit tot vijf keer sneller dan de algemene retail, volgens Cross-Border Commerce Europe.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?