- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
JCDecaux heeft het grootste abribus reclamecontract ter wereld binnen gehaald. De Franse fabrikant van reclamedragers in het straatbeeld zal hiermee 5.000 Londense abribussen vervangen van het concurrerende Britse Clear Channel.
Het contract heeft een waarde van 700 miljoen euro en loopt gedurende acht jaar. Vanaf 1 januari 2016 zal JCDecaux de in totaal 5.000 abribussen van zijn concurrent Clear Channel vervangen in de Britse hoofdstad. Vandaag zet de groep meer dan ooit in op de digitale markt. Tegen 2017 hoopt JCDecaux meer dan vijftig procent van haar reclame-inkomsten in het Verenigd Koninkrijk uit digitale reclamedragers te halen. Volgens Jean-François Decaux, voorzitter van de raad van bestuur en co-directeur, wil JCDecaux van Londen haar uithangbord maken van outdoor digitale reclame.
JCDecaux heeft momenteel een marktaandeel van 14%. Binnen tien jaar wil de groep dit verdubbelen. Hiervoor moet de groep ook uitbreiden naar de Verenigde Staten, waar ze momenteel nog geen marktleider is.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?