
- Interview met Cédric Antoine, CEO van Medi-Market: “In 2025 schakelt Medi-Market een versnelling hoger”
- Duurzaamheid: Herbruikbare verpakkingen, een oplossing voor e-commerce?
- Dossiers: bakkerij, chocolade, koeken, snoep, functionele voeding ...
Het gefuseerde koffiebedrijf Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft een overnamebod gedaan op Super Group, een koffiebedrijf uit Singapore. Daarmee wil JDE zijn positie in Zuidoost Azië versterken.
Jacobs Douwe Egberts heeft zo’n 1,5 miljard Singaporese dollar veil voor Super Group, omgerekend zo’n 900 miljoen euro. Een meerderheid van de aandeelhouders van het Singaporese bedrijf, dat onder meer oploskoffie- en thee maakt onder de merknamen Super, Essenso en Nutremill, heeft al aangegeven het bod van de Nederlandse koffiereus te accepteren.
Met de overname zet JDE een stevigere voet aan de grond in de opkomende Aziatische markt. “Als deel van onze globale koffiestrategie zijn we verheugd om Super Group te verwelkomen bij JDE en zo onze voetafdruk in het strategisch belanrgijke groeiregio Zuidoost Azië te versterken,” zegt Pierre Laubies, CEO van JDE.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?