- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Veranderingen aan het hoofd van Match en Smatch België: Jean-Marc van Cutsem, hoofd van Delfood, wordt CEO van Match en Smatch. Hij neemt de plaats in van Stéphane de Rango, die binnenkort op pensioen gaat.
Stéphane de Rango stopt op 1 mei als CEO van Match en Smatch België. Hij gaat op pensioen en zet daarmee een punt achter een carrière van 40 jaar in dienst van de Groep louis delhaize. De familie Bouriez deed in 2016 een beroep op deze trouwe luitenant, toen hij van Cora France overkwam om Aloïs Ooms op te volgen en een schip in handen te nemen dat zich in moeilijke omstandigheden bevond. Nadat hij zijn tijd nam om de diagnose te maken van de situatie volgde er in de herfst van 2019 een herstructurering.
De Groep louis delhaize, voortaan in handen Luc Holinier, een externe manager die van Auchan komt, heeft besloten om de directie van Match en Smatch België in handen te geven van Jean-Marc van Cutsem, die tegelijk ook dezelfde positie blijft bekleden bij Delfood. Een keuze die oordeelkundig lijkt: de nieuwe CEO is een man met ervaring, die zich als CEO bewezen heeft bij Delfood en bij de positieve dynamiek die gekend is bij de centrale en bij het netwerk van buurtwinkels van louis delhaize. Hij kan bogen op goeie resultaten, kent de Groep louis delhaize perfect, is pragmatisch, maar heeft ook het vermogen om winkelconcepten mee te laten evolueren op het ritme van nieuwe tendensen.
Hij legde mee de fundamenten van Delitraiteur vooraleer hij de fakkel doorgaf aan Alexandre Terlinden en zat mee achter de recente transformatie van een Smatch winkel in een verkooppunt van louis delhaize en andere onuitgegeven concepten die onze aandacht trokken. Door de leiding van Match en Smatch op zich te nemen en die te combineren met die van Delfood staat Jean-Marc van Cutsem zeker voor een uitdaging. Maar hij is een man die gepassioneerd is door foodretaill en die altijd aandacht heeft voor wat er elders gebeurt, en dan meer bepaald Groot-Brittannië, lijkt zeer goed voorbereid en uitgerust om de relance bij Match verder door te zetten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?