iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Op een leeftijd tussen 18 en 34 jaar verandert er veel in het leven. Velen verlaten het ouderlijke nest en gaan voor het eerst alleen- of samenwonen, waardoor ze de voornaamste verantwoordelijke voor de aankopen (VVA) worden en zelf keuzes moeten maken over wat er op tafel komt. Maar wat kenmerkt het consumptie- en aankoopgedrag van jonge VVA’s? Daar deed VLAM onderzoek naar via zijn online research community de Marktmaker. Resultaten die werden aangevuld met inzichten uit het GfK ConsumerPanel en de iVOX/VLAM-consumptietracker. Ontdek hieronder de 5 voornaamste bevindingen.
De voedingsfilosofie van de jonge VVA luidt als volgt: “Gezond eten bereik je door gevarieerd te eten. Ik wil liever niets opgeven, dus zo lang ik echt alle voedingsgroepen in afwisseling en met mate eet, mag alles en ben ik ook goed bezig!”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?