- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo Supermarkten lanceert Lekker Veggie, een nieuw huismerk met vegetarische en veganistische producten.
De nieuwe lijn met onder meer falafel en kruimig gehakt ligt vanaf vandaag in de winkel en wordt later uitgebreid met verschillende nieuwe innovaties, zoals een veganistische stooflap en een verse vegetarische gehaktbal. Ook zijn de recepturen van het huidige assortiment vernieuwd en verbeterd door het zout- en suikergehalte omlaag te brengen, met behoud van smaak, aldus Jumbo. De nieuwe productlijn heeft een duurzamere verpakking in een speels en eigentijds design. Lekker Veggie telt 42 verschillende producten en is de opvolger van Veggie Chef, dat sinds drie jaar in het leven geroepen werd.
“Met Lekker Veggie gaan we met ons assortiment van vegetarische en veganistische producten een nieuwe fase in,” zegt Olaf de Boer, directeur Commercie van Jumbo. “Plantaardige alternatieven voor vis en vlees staan de laatste jaren stevig in de belangstelling, en lang niet meer alleen bij vegetariërs en veganisten. We merken dat steeds meer Jumbo klanten een dag zonder vlees op het weekmenu zetten, soms zelfs meerdere dagen in de week. Met deze vleesvervangers spelen we daarop in. Neem de vegetarische krokante kipschnitzel. Deze smaakt goed en is qua textuur, kleur en aanblik nauwelijks van een kipschnitzel van gevogelte te onderscheiden."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?