HelloFresh
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
HelloFresh
HelloFresh zag de omzet van zijn maaltijdboxen in het derde kwartaal zakken, na eerdere dalingen in voorgaande kwartalen. Zijn bereide maaltijden daarentegen kenden een mooie groei.
De HelloFresh-groep boekte in het derde kwartaal van 2024 een omzet van 1,83 miljard euro, een stijging van 1,9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (bij constante wisselkoersen). Maaltijdboxen doen het echter nog steeds niet goed. Na eerdere dalingen in vorige kwartalen, zakt de omzet van de maaltijdboxen van HelloFresh opnieuw: dit keer met 9,3% tot 1,28 miljard euro. In het derde kwartaal van 2023 bedroeg dit nog 1,41 miljard euro. De naar eigen zeggen “tijdelijke” daling, is volgens het bedrijf te wijten aan de normalisering van de omvang van nieuwe klanten en de focus van de onderneming op het behalen van een sterk rendement op haar marketinguitgaven. De categorie kant-en-klare maaltijden blijft anderzijds sterk groeien, met een omzetgroei bij constante wisselkoersen van 39,9% tot 529 miljoen euro, tegenover 378 miljoen euro een jaar eerder. “Deze activiteit ontwikkelt zich snel tot een belangrijke en winstgevende activiteit,” schrijft HelloFresh.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?