- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Koffiemaker Keurig Green Mountain en frisdrankproducent Dr Pepper Snapple, bekend voor zijn Dr Pepper of 7UP, hebben aangekondigd dat ze fuseren.
Door hun krachten te bundelen, zullen koffiemaker Keurig Green Mountain en frisdrankproducent Dr Pepper Snapple (Dr Pepper, 7UP, Canada Dry, enz.) een bedrijf oprichten dat naar schatting jaarlijks een omzet van 8,9 miljard euro zou draaien. De fusie werd inmiddels goedgekeurd door de Raad van Bestuur van Dr Pepper Snapple.
Volgens het voorakkoord krijgen de aandeelhouders van Dr Pepper Snapple een dividend van 103,75 dollar per aandeel. Het bedrijf krijgt zo'n 13 % van de aandelen van Keurig Dr Pepper in handen. De overige 87% is voor Keurig Green Mountain, dat meteen ook de nieuwe CEO van het fusiebedrijf, Bob Gamgort, levert.
“Onze industriële visie over de behoeften van consumenten versus de traditionele segmenten die door de producenten zijn bepaald, laat ons toe om warme en koude dranken te combineren. Daarnaast kunnen we ook een platform creëren om de uitstalling van sterk groeiende formaten te laten stijgen”, verklaart Bob Gamgort.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?