- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt heeft in het vierde kwartaal van vorig jaar opnieuw heel wat marktaandeel verloren. Tijd voor de supermarktgroep om zich zorgen te maken?
Het verlies in marktaandeel wordt groter voor Colruyt. In de traditioneel belangrijke eindejaarsperiode ging Colruyt er meer dan 110 basispunten op achteruit - dat is 1,1 procentpunt. Over het hele kalenderjaar – niet te verwarren met het boekjaar - komt het verlies bijna uit op 100 basispunten. Colruyt deed het daarmee slechter dan Delhaize, dat 34 basispunten won over het hele jaar en een erg sterk laatste kwartaal kende, met zo'n 80 basispunten vooruitgang. Carrefour, dat vorige week in een persbericht de indruk wekte dat het opnieuw marktaandeel wint, verloor in het vierde kwartaal weer terrein. Over het hele jaar gaf Carrefour circa 20 basispunten prijs. Ook Aldi heeft het moeilijk inzake marktaandeel, terwijl concurrent Lidl terrein wint.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?