- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het Deense Lego is het sterkste merk ter wereld, althans volgens de ranglijst van het Britse onderzoeksbureau Brand Finance. De hoogste FMCG-namen in het lijstje zijn Unilever en Red Bull.
Er verschijnen wel vaker lijstjes waarin de kracht en waarde van merken worden vergeleken, en ze hanteren allemaal andere criteria. Voor Brand Finance hangt de kracht van een merk af van onder meer naamsbekendheid, reputatie, loyaliteit van klanten en tevredenheid van werknemers.
Lego scoort daarin wereldwijd het best, concludeert Brand Finance. Het speelgoed spoort kinderen aan tot creativiteit en kan in tijden van technologie rekenen op de goedkeuring van de ouders. Dit verhaal wordt onderstreept door het succes van de Lego Movie, die Lego op de eerste plaats in dit lijstje bracht. Vorig jaar stond Ferrari nog vanboven de lijst.
We vinden ook FMCG-merken terug in de top 10: energiedrank Red Bull staat op de derde plaats, gevolgd door FMCG-reus Unilever op plaats vier. Cosmeticamerk L’Oréal staat op acht en Coca-Cola bezet de negende plaats.
Apple meest waardevolAls we kijken naar merkwaarde, krijgen we een heel ander lijstje. Apple is namelijk het meest waardevolle merk, gevolgd door Samsung (op twee) en Google (op plaats drie).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?