Libeert
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Libeert
#1 Met Sinterklaas en de eindejaarsfeesten komen er topmomenten aan voor chocolatier Libeert. De Belgische marktleider in chocoladefiguren viert dit jaar zijn 100ste verjaardag. Co-CEO’s Lily en Georges Libeert vertellen in een driedelige reeks hoe het familiebedrijf kwaliteitsvolle traditie verbindt met duurzaamheid en innovatie. Met (h)eerlijke chocolade als resultaat. Tijd voor deel 1.
Kennis van zaken gekoppeld aan bezieling is wat Libeert dit jaar precies een eeuw drijft. "Onze overgrootvader is in 1923 met zijn winkel gestart. Wij zetten zijn passie voor chocolade voort", legt Lily Libeert uit. "Een glimlach creëren is onze missie, en dat doen we met ons Belgisch erfgoed: heerlijke chocolade."
Die passie en zin voor kwaliteit hebben Libeert met 29% het Belgische marktleiderschap in sintchocoladefiguren opgeleverd. Daarnaast is de chocolatier uit Komen gespecialiseerd in de ontwikkeling van private brands in de categorie tabletten. Ook buiten de landsgrenzen is Libeert een succes. "Belgische chocolade is erfgoed met wereldfaam", weet Georges Libeert. "Wij exporteren onze chocolade ondertussen naar Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en zelfs Australië. En sinds vorig jaar voeren we ook uit naar de Verenigde Staten."
Ondanks de groei en de ambities is Libeert nog altijd een gemoedelijk familiebedrijf. Naast co-CEO’s Lily en Georges stapten ook broer Jerome, als beheerder van de operations, en oudste zus Désirée, als HR-verantwoordelijke, in het verhaal. "Wij zijn een familiebedrijf voor familiemomenten", zegt Lily Libeert.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?