- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Schwarz-Gruppe, het Duitse moederbedrijf van discountketen Lidl, heeft ambitieuze plannen om de omzet de komende jaren te doen groeien. Onder andere door naar de VS te trekken, wil het management tegen 2020 een jaaromzet van 100 miljard euro realiseren.
De jaaromzet van Schwarz-Gruppe bedraagt nu ruim 79 miljard euro. Maar door de positie van Lidl in bestaande markten te versterken en in te zetten op expansie moet dat cijfer binnen de 5 jaar stijgen naar 100 miljard. Dat zegt het management van Schwarz-Gruppe aan het Duitse zakenblad Manager Magazin. De positie van de prijsvechter in bestaande markten moet worden versterkt en er zullen nieuwe landen betreden worden, waaronder de Verenigde Staten.
Lidl in 2018 naar AmerikaEen belangrijke stap in die expansie is het betreden van de Amerikaanse markt, een plan waar Lidl al even mee rond loopt en dat in 2018 ook uitgevoerd moet worden. De discounter zal in eerste instantie een tiental winkels openen in de VS, een markt waar aartsrivaal Aldi al sinds 1976 aanwezig is.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?