Lidl start vanaf deze week met een afhaalservice in zijn filiaal in Destelbergen. Op die manier wil de smart discounter beter inspelen op de noden van zijn klanten. Als de test positief blijkt, zal de service ook in andere winkels uitgerold worden.  

Een jaar gelden startte Lidl met leveringen aan huis in Gent centrum in samenwerking met Cargo Velo. Daardoor konden Gentenaars  hun boodschappen online bestellen bij Lidl en die binnen de twee uur met de fiets aan huis laten leveren dankzij ‘Lidl Simpl’. Maar nu wil de smart discounter nog een stap verdergaan en nog beter inspelen op de noden van de klant. Daarom lanceert het zijn eerste afhaalservice in zijn filiaal in Destelbergen. De werking is simpel. Klanten bestellen en betalen hun boodschappen via  www.lidl-simpl.be. Op de dag van afhaling, melden ze zich aan met een barcode die ze via e-mail ontvangen hebben, bij een kiosk in het filiaal, waarna ze hun bestelling mee naar huis krijgen. De service kost zo’n 2,99 euro.

Vanaf 12 november zal de service ook beschikbaar zijn in de winkel in St-Denijs-Westrem. Daarna zal de discounter evalueren of de test positief is, waarna de service wordt uitgerold naar andere filialen.