- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Onlangs meldden we u al de waarschijnlijke opening van een nieuwe Albert Heijn in Harelbeke en het engagement dat de stad aangaat om het commerciële aanbod aan te zwengelen. Vandaag is het de beurt aan Lidl om hierover te berichten.
Lidl plant immers begin 2013 de opening van een totaal vernieuwd verkooppunt langs de Gentseweg. De groep heeft alle nodige vergunningen op zak en heeft het terrein tussen de huidige winkel en de Wolvenstraat gekocht. "Zo kunnen we een veel grotere winkel bouwen. Hierdoor kunnen we ons aanbod uitbreiden en ruimte creëren. Ook het aantal parkeerplaatsen zal toenemen: we gaan van 83 naar 109 plaatsen.’” legt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl, uit.
De huidige winkel zou tegen het einde van de herfst afgebroken moeten zijn om plaats te maken voor een volledig nieuw verkooppunt dat aantrekkelijker is voor de consument. “Lidl werkt sinds twee jaar aan een nieuw concept. We mikken meer op de ervaring van een plek waar het fijn winkelen is. De muren zijn er in rode baksteen en de inrichting zal moderner zijn. Binnen in deze winkels zal er meer licht zijn en meer ruimte tussen de verschillende rayons.” Bij Lidl Harelbeke werken momenteel 11 mensen. Een grotere winkel zal ook meer personeel vergen, hoewel het nog te vroeg is om daarover al een duidelijk beeld te hebben.
Albert Heijn in Harelbeke? (15 maart 2012)Volgende week dinsdag zal het schepencollege in Harelbeke de socio-economische aanvraag behandelen die door Albert Heijn is ingediend met het doel de voormalige Match-supermarkt over te nemen. Het zou hier om de derde vestiging van de Nederlandse distributeur in Vlaanderen gaan. Volgens de gemeente zou dit geen al te grote problemen moeten opleveren. Als het plan wordt goedgekeurd, zal niets de opening van de winkel in de weg staan. De stad is momenteel bezig een inventarisatie te maken van leegstaande panden en is bezig zijn intentie te promoten om het stadscentrum dynamischer te maken door de vestiging van winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?