- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jonge, kooplustige meisjes en vrouwen over de hele wereld zijn in de ban Shein, de webwinkel die spotgoedkoper faster than fast fashion aan de man brengt. Achter de snelst groeiende webwinkel ter wereld, die werkt met onder meer een logistiek centrum in Luik, gaan een mysterieuze ondernemer en dito arbeidsomstandigheden schuil.
Shein – uit te spreken als She In – verleidt meisjes en vrouwen wereldwijd met spotgoedkope mode. De Chinese website is een grot van Alibaba voor hippe, supersnel gemaakte niemendalletjes, die voor een belachelijk lage prijs de deur uitgaan – 7 euro voor een broek of 10 euro voor een jurk. Een aanbod waarvoor meisjes en vrouwen wereldwijd overstag gaan, zeker omdat het bedrijf meer kortingen aanbiedt naarmate er meer gekocht wordt. De webwinkel pakt het slim aan: het weet perfect wat zijn doelpubliek wil door gebruik te maken van vaak gezochte zoektermen op Google om te weten naar welke kledij mensen op zoek zijn. Wordt het woord ‘ruitjes’ vaak ingetikt bij een online zoektocht? Dan gaat Shein daar meteen mee aan de slag. Blijken de kleuren wit, geel of rood het online goed te doen? Idem.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?