- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Marit van Egmond, huidig directeur commercie van Albert Heijn, wordt de nieuwe CEO van Albert Heijn vanaf 1 februari 2019. Ze volgt Wouter Kolk op, die zich volledig gaat richten op zijn taken als CEO Ahold Delhaize Europa en Indonesië.
Marit van Egmond heeft meer dan 20 jaar internationale retail-ervaring. Ze begon haar carrière als management trainee bij Ahold en bekleedde er vervolgens diverse commerciële, operationele en managementfuncties, inclusief die van CEO van Gall&Gall. In haar nieuwe rol blijft ze rapporteren aan Wouter Kolk.
“Ik ben blij dat Marit de leiding van Albert Heijn overneemt”, vertelt Wouter Kolk. “Ze heeft een enorme kennis van food retail. Ze heeft succesvolle teams geleid, veel innovaties gerealiseerd in snel veranderende omgevingen en een uitgebreid netwerk opgebouwd van partners en leveranciers. Ik wens haar veel succes in haar nieuwe functie en kijk ernaar uit met haar te blijven samenwerken.”
Op haar beurt ziet Marit van Egmond het als een echte eer dat ze de leiding van Albert Heijn op zich mag nemen: “Ik ben ervan overtuigd dat voeding een centrale rol speelt in het welzijn van mensen. Dat is precies waar het bij Albert Heijn om draait, met onze sterke historie in eten en drinken en onze plek midden in de maatschappij. In combinatie met onze technologische en digitale kennis helpen we klanten met de juiste informatie keuzes te maken voor een gezonder en prettiger leven. Ik kijk ernaar uit om met onze medewerkers, en met franchisenemers, partners en andere stakeholders het succes van Albert Heijn voort te zetten.”
Wouter Kolk zal zich voortaan volledig concentreren op zijn taken als CEO Ahold Delhaize Europa en Indonesië, met verantwoordelijkheid voor Ahold Delhaize in acht landen. “Tevens gaat hij zich, in lijn met de Leading Together-strategie van Ahold Delhaize, richten op het nog beter benutten van digitalisering, e-commerce en synergiekansen om het bedrijf verder te laten groeien”, benadrukt de retailer. Wouter Kolk krijgt ondersteuning van een klein team dat op dit moment wordt samengesteld en binnenkort wordt bekendgemaakt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?